Ny kunstudstilling på campus i Aalborg

Lagt online: 04.12.2023

I november og december pryder en række kunstværker fra Galleri Brems væggene på Kroghsstræde 3 på campus i Aalborg Øst.

Ny kunstudstilling på campus i Aalborg

Lagt online: 04.12.2023

Af Ellen Holm Tambjerg, studentermedhjælper ved AAU Kommunikation og Public Affairs

I årets sidste måneder er Kroghsstræde 3 udsmykket med en række værker fra Galleri Brems, som studerende og ansatte kan nyde i dagligdagen på universitetet. Bag Galleri Brems står billedkunstnerne Lotte Overgaard Brems og Verner Brems, og udstillingen på AAU’s campus i Aalborg Øst indeholder i alt 23 værker af de to kunstnere, herunder to fællesmalerier.

Udstillingen er arrangeret af Skråningen, som er Aalborg Universitets kunstforening. Skråningen består af kunstinteresserede ansatte og studerende ved universitetet. Foreningen sørger for skiftende udstillinger på Kroghsstræde 3 og i CREATE-bygningen på Rendsburggade 14, så medarbejdere og studerende kan nyde en masse forskellig kunst.

Læs mere om Skråningen her