Jannie Sønderkær Nielsen modtager Det Obelske Familiefonds Undervisningspris 2024

Lagt online: 19.04.2024

Hvert år udnævner AAU’s hovedområder Årets Underviser efter indstilling fra studerende, og fredag blev de fem prismodtagere hædret ved universitetets årsfest. Lektor Jannie Sønderkær Nielsen fra BUILD modtog samtidig Det Obelske Familiefonds Undervisningspris.

Af Lea Laursen Pasgaard, AAU Kommunikation og Public Affairs
Foto: Hans Ravn

Hvert år står AAU’s hovedområder for at udnævne en Årets Underviser, og traditionen tro blev årets fem prismodtagere fredag hædret ved universitetets årsfest i Musikkens Hus i Aalborg.

Det Obelske Familiefond støtter op om betyd­ningen af formidabel og motiverende under­visning, og på baggrund af de fem Årets Under­visere tildeles én af underviserne hovedprisen Det Obelske Familiefonds Undervisningspris på 50.000 kr., mens de øvrige fire indstillinger hver modtager 25.000 kr.

Hovedprisen gik i år til Jannie Sønderkær Nielsen, som er lektor ved Institut for Byggeri, By og Anlæg (BUILD).

Hun fik prisen for sin undervisning i partielle differentialligninger, sandsynlighedsregning og statistik, hvor hendes mål er motiverede studerende, der løser konkrete problemer med kompliceret matematik i et trygt læringsmiljø.

Se video med Jannie Sønderkær Nielsen og hendes studerende her:

thumbnail

Video: Det Obelske Familiefonds Undervisningspris 2024

Video: Det Obelske Familiefonds Undervisningspris 2024

Video: MAYDAY Film

Årets undervisere på fakulteterne er:

Jannie Sønderkær Nielsen
Lektor ved Institut for Byggeri, By og Miljø (BUILD), Årets Underviser på Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet og modtager af Det Obelske Familiefonds Undervisningspris 2024.

Marie Jull Sørensen
Lektor på Juridisk Institut og Årets SAMF-Underviser på Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Marianne Kongerslev
Lektor på Institut for Kultur og Læring og Årets HUM-Underviser på Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Giorgio Bacci
Lektor på Institut for Datalogi og Året Underviser på Det Tekniske Fakultet for IT og Design.

Maciej Plocharski
Adjunkt ved Institut for Medicin og Sundhedsteknologi og Årets Underviser ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.