Spring til indhold
Forside

Nyhed

AI vil ændre undervisningen fundamentalt

Lagt online: 10.10.2023

Hvordan kan undervisning og eksamenssituationer blive bedre med kunstig intelligens? Og hvordan arbejder vi med teknologien, så den bliver et redskab og ikke en modstander? Hør podcasten ”Den digitale Agora” med Jes Lynning Harfeld og Andreas Møgelmose og bliv klogere på generativ AI i undervisning og uddannelse.

Nyhed

AI vil ændre undervisningen fundamentalt

Lagt online: 10.10.2023

Hvordan kan undervisning og eksamenssituationer blive bedre med kunstig intelligens? Og hvordan arbejder vi med teknologien, så den bliver et redskab og ikke en modstander? Hør podcasten ”Den digitale Agora” med Jes Lynning Harfeld og Andreas Møgelmose og bliv klogere på generativ AI i undervisning og uddannelse.

Af Anna Diaz Korsaa, AAU Kommunikation og Public Affairs. Foto: Inge Andersen.

I AAU-podcasten Den Digitale Agora har lektor og vært Jes Lynning Harfeld haft Andreas Møgelmose fra Institut for Arkitektur og Medieteknologi i studiet til en samtale om, hvad Generativ AI kommer til at betyde for undervisning og uddannelse.

Generativ AI kan være en kompliceret størrelse at forstå, men allerede nu er der en række praktiske tips til, hvad undervisere – og undervisningsinstitutioner – skal gøre og ikke mindst forberede sig på. I løbet af udsendelsen kommer samtalen omkring, hvad generativ AI kan, ikke kan, og hvordan henholdsvis studerende og undervisere kan bruge den kunstige intelligens.

Hør Den Digitale Agora her.

Om Den Digitale Agora

Den Digitale Agora er en podcast født på Aalborg Universitet og produceret af Center for Digitalt Understøttet Læring. Udarbejdet i samarbejde med Jes Lynning Harfeld, lektor i Anvendt Filosofi.

I de gamle græske byer var agoraen det centrale bytorv, hvor man mødtes for at tale jævnbyrdigt sammen om alt mellem himmel og jord - vejret, høsten, livet, filosofi, politik osv.

Du kan lytte med på det virtuelle bytorv, hvor vært Jes Lynning Harfeld og en ny gæst i hvert afsnit deler erfaringer fra deres undervisning med hinanden.